- Подробности
-
Опубликовано: 06.06.2017 06:11
ВІДДІЛ ПРАВОВОГО ТА ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАВЧОГО АПАРАТУ РАЙОННОЇ РАДИ Затверджено
рішенням Станично-Луганської районної ради № 4/8 від 24 травня 2016 року
ПОРЯДОК
підготовки проектів рішень Станично-Луганської районної ради
1. Загальні положення
1. 1. Цей Порядок розроблений відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і регулює питання процедури підготовки проектів рішень ради для їх розгляду на пленарних засіданнях ради, а також прийняття та набуття чинності.
1.2. Районна рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення відповідно до чинного законодавства України.
1. 3. Підготовку сесій ради, доведення рішень ради до виконавців забезпечує голова ради.
1. 4. Проекти рішень Станично-Луганської районної ради (далі - рада) розробляються: (далі - головні розробники):
головою ради та його заступником;
депутатами районної ради;
постійними комісіями ради;
районною державною адміністрацією;
районними підприємствами, установами, організаціями.
Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситись також у встановленому чинним законодавством порядку загальними зборами громадян за місцем проживання.
Підготовлені зазначеними головними розробниками проекти рішень вносяться на розгляд ради:
головою ради або за його дорученням - його заступником;
депутатами ради;
постійними комісіями ради;
- головою районної державної адміністрації або особою, яка виконує його обов’язки.
1. 7. Проекти рішень ради, розроблені у виконавчому апараті ради, вносяться на розгляд ради головою ради.
8. У разі, коли розроблення проекту рішення ради доручено кільком виконавцям, виконавець, зазначений першим, є головним розробником.
1. 9. Персональна відповідальність за якість та своєчасність підготовки проектів рішень ради покладається на головних розробників визначених в п.1.4 цього порядку.
10. Проект рішення подається до районної ради з пояснювальною запискою (подання), що містить обґрунтування, необхідні розрахунки, прогнози соціально-економічних та інших наслідків його реалізації і довідкою узгодження проекту рішення. У разі потреби також можуть додаватися інформаційно-довідкові матеріали (таблиці, графіки, тощо).
11. Пояснювальна записка (подання) та довідка узгодження може не готуватись у разі, коли рішення стосується кадрових, організаційних, інших внутрішніх питань діяльності ради, а також, коли проект розроблений безпосередньо у виконавчому апараті ради.
Терміни внесення проектів рішень
1. Проекти рішень вносяться до ради не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення сесії.
2. 2.У виняткових випадках за погодженням з головою ради строки можуть бути скорочені.
3. Основні вимоги до структури оформлення, змісту та реквізитів проектів рішень
3.1. Проект рішення містить:
1. 1. Назва.
Назва рішення повинна бути лаконічною та по можливості відображати зміст питань, яких стосується дане рішення. Якщо рішення стосується декількох проблем, у назві відображається їх узагальнюючий зміст.
3. 1. 2. Мотивуюча частина (преамбула), в якій зазначаються фактична (виклад обставин, які зумовили прийняття рішення) та юридична (посилання на документ, який надає відповідні повноваження районній раді, чи роз'яснює чинні акти з цих питань) підстави прийняття рішення. Мотивувальна частина закінчується словами: „районна рада вирішила:".
3. 1. 3. Резолютивна частина — норма, доручення, рекомендація або інший прояв волевиявлення, який знаходить відображення в рішенні.
3.1. 4. Зазначення термінів набуття чинності та дії рішення (у разі потреби).
3.1. 5. Додатки (у разі потреби).
Додатки до рішення є його складовими частинами.
1. 6. Зазначення суб'єкта, який має здійснювати контроль за
виконанням рішення.
Контроль за виконанням рішень ради здійснюється профільними постійними комісіями ради.
3. За формою викладу рішення складається з пунктів. Пункти містять підпункти, які поділяються на абзаци, що складаються з речень. Додатки можуть складатись із розділів, у разі потреби - підрозділів, пунктів, підпунктів, абзаців і речень. Додатки можуть бути представлені у вигляді таблиць, чи мати таблиці у своєму складі.
4. Якщо рішення, що готується, тягне за собою зміни або доповнення до раніше прийнятих рішень, або суперечить (повністю або частково) іншим актам ради, то відповідні зміни або доповнення включаються до проекту рішення, що готується, або подаються окремим актом одночасно з проектом.
5. Цільові та інші програми (крім програм соціально-економічного та культурного розвитку району та інших, особливість структурної побудови яких визначається чинним законодавством), розроблені відповідними структурами, які подаються на розгляд сесії ради, повинні складатись з таких розділів:
5. 1. загальні положення (формулювання проблеми, яка має бути врегульована шляхом прийняття програми, головна мета та основні завдання програми, термін дії програми, визначення органу, якому надається право координувати діяльність з виконання програми);
5. 2. заходи програми (із зазначенням виконавців та термінів виконання);
5. 3. фінансування програми (із зазначенням джерел фінансування, та в разі потреби - прогнозних обсягів фінансування на відповідний період);
3.5.4. очікувані результати реалізації програми.
6. Відповідно до особливостей змісту, програма може мати, крім зазначених, також інші розділи.
7. Програма, розроблена райдержадміністрацією, перед винесенням її на розгляд ради, повинна бути схвалена розпорядженням голови райдержадміністрації.
3.8. Проект рішення подається до ради надрукованим у текстовому редакторі Word, шрифтом Times New Roman, розмір - 14 та в електронному вигляді.
4.Узгодження проектів рішень
1. Проекти рішень вносяться до районної ради головними розробниками. До проекту рішення ради додається довідка узгодження проекту рішення, що підписується особою, яка підготувала проект (головним розробником) і візується профільним заступником голови райдержадміністрації, начальником юридичного відділу апарату райдержадміністрації, головним спеціалістом відділу правового та документального забезпечення виконавчого апарату районної ради та керуючим справами виконавчого апарату районної ради, а також пояснювальна записка (подання) за підписом головного розробника.
2. Проекти рішень, пов'язаних із фінансовими питаннями (у тому числі проекти районних програм, які передбачається фінансувати із залученням коштів районного бюджету), обов'язково погоджуються з управлінням фінансів райдержадміністрації та управлінням економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації (довідку узгодження підписує начальник управління фінансів та начальник управлінням економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації).
3. До проекту рішення про надання згоди на відчуження, списання майна спільної власності територіальних громад сіл та селищ району, в обов'язковому порядку додається подання відповідних підприємств, установ, організацій, погоджене з райдержадміністрацією. У поданні зазначаються дані щодо дебіторської, кредиторської заборгованості, заборгованості із виплати заробітної плати. У разі перебування майна в податковій заставі, подання на надання дозволу на його відчуження також погоджується відповідним органом державної податкової служби. При цьому в поданні зазначається перелік основних засобів, їх інвентарні номери, балансова та залишкова вартість, рік введення в експлуатацію, відповідно причина і спосіб відчуження, застави.
4. Проект рішення з довідкою узгодження підписаною профільним заступником голови райдержадміністрації, начальником юридичного відділу апарату райдержадміністрації, при необхідності, начальником управління фінансів райдержадміністрації, начальником управління економічного розвитку та торгівлі та пояснювальною запискою (поданням) подається на опрацювання у виконавчий апарат ради (керуючому справами виконавчого апарату райради).
5. За наслідками опрацювання проекту рішення та пояснювальної записки (подання) довідка узгодження підписується головним спеціалістом відділу правового та документального забезпечення виконавчого апарату районної ради та керуючим справами виконавчого апарату ради.
6. Проекти рішень підготовлені відповідно до вимог цього положення подаються голові ради, який дає доручення відповідній постійній комісії районної ради їх розглянути. Профільна постійна комісія розглядає і надає свої рекомендації та висновки.
4.7. Проекти рішень після їх розгляду постійними комісіями візуються заступником голови ради, в постійних комісіях, керуючим справами виконавчого апарату районної ради та головним розробником.
8. Після опрацювання проекту комісією і врахування її рекомендацій та висновків проекти рішень передаються на розгляд Президії ради. Голова ради, після розгляду та погодження Президією ради проектів рішень та матеріалів сесії, вносить їх на розгляд ради.
9. У разі, коли проект рішення внесено до ради з порушенням визначених у цьому Порядку вимог, проект повертається головному розробнику.
10. Доопрацювання проектів рішень, у разі висловлення зауважень головою ради, його заступником, відповідними постійними комісіями ради, здійснюється головним розробником за участю виконавчого апарату ради.
4.11. Якщо під час доопрацювання проект рішення зазнав докорінних змін, він має бути повторно узгоджений у порядку з дотриманням вимог, зазначених у цьому Порядку.
4.12. Депутати районної ради можуть ознайомитись з проектами рішень за сім днів до проведення сесії районної ради.
. Прийняття, підписання та набуття чинності рішеннями ради
5.1. Порядок розгляду проектів рішень на пленарних засіданнях сесії ради визначається Регламентом ради.
2. Текст проектів рішень може змінюватись під час розгляду на сесії ради.
3. В разі потреби, після прийняття рішення його текст, з урахуванням змін та доповнень, може бути літературно відредагованим без зміни змісту.
4. В рішеннях районної ради обов’язково зазначається:
порядковий номер рішення (нумерація рішень починається з початком кожного скликання).
дата та місце прийняття рішення.
5.5. Після закінчення пленарного засідання виконавчим апаратом районної ради в десятиденний термін виготовляються рішення та подаються керуючим справами виконавчого апарату ради на підпис голови ради (головуючому на сесії).
Голова ради або головуючий на сесії підписує оригінали рішень та його підпис скріплюється гербовою печаткою райради. Оригінал рішення зберігається у виконавчому апараті районної ради.
Керуючий справами виконавчого апарату підписує додатки до рішень сесій районної ради, копії рішень завіряє відділ правового та документального забезпечення виконавчого апарату районної ради.
6. Рішення реєструються в журналі реєстрації рішень районної ради.
7. Підписані та зареєстровані рішення направляються виконавчим апаратом ради у п’ятиденний термін зацікавленим сторонам (юридичним та фізичним особам).
8. Рішення районної ради підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації». Проекти рішень оприлюднюються в порядку, передбаченому ЗУ «Про доступ до публічної інформації», крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти рішень оприлюднюються негайно після їх підготовки.
5.9. Рішення районної ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення їх в дію.
5.10. Рішення районної ради, які є регуляторними, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
5.11. Виконання рішень ради контролюються постійними комісіями та посадовими особами районної ради.
Керуючий справами
виконавчого апарату районної ради І.М. Бурмістров